onsdag 3 december 2008

att göra bagaren besviken

jaha, så var man alltså i försovningsträsket igen. fjärde gången imorse. på tio dagar!
för tio dagar sedan tyckte vår bagare att jag var en ansvarsfull och tidspassande, trevlig själ. nu tycker han istället att jag är en oansvarig och försenad drummel. ajaj. hoppas bagaren kommer över det faktum att jag just nu har en svacka i kalendern. nästa vecka blir bättre!

fick jag en släng av köphysteri när jag var påväg hem. mina händer började klia och jag fick nästan svårt att andas.
helst ville jag springa in i närmsta butik och köpa en bunt skedar eller vad butiken nu hade att erbjuda, men jag lyckades hålla hårt i min plånka och fortsatte beslutsamt min vandring mot siriskjeret.

jag har skrivit på ett avtal med mig själv om att inte konsumera onödiga prylar sådär i onödan. nu ska istället varenda krona sparas till sommaren och då ska jag istället få härja fritt. förmodligen är detta inte världens mest genomtänkta plan. i juli kommer jag vara halvdeprimerad om jag inte handlat en endaste pinal och i ren panik istället köpa allt jag ser (hey, vi snackar borrmaskiner, konstiga skruvar, taggtråd, fiskespön osv osv) och det enbart för att fira mina icke-existerande köp det senaste halvåret. inte bra. nåja, en del onödiga saker tänker jag fortsätta unna mig fram till sommaren men det mesta av löningen stoppar jag hedan efter in under madrassen!!

ikväll bjuds det på tapas för den som har tur. själv serverar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar