tisdag 30 december 2008

tvåtusenåtta var det ja

hallå, jag glömde helt bort att ens nämna musik här i bloggen. det gågna musikåret har ju faktiskt varit det som förgyllt min vardag mest. utan musiken hade jag varit utbränd och jävlig vid det här laget. jag är varken utbränd eller jävlig.

ok, vi börjar med spelningar. jag har lyckats se datarock både en och två gånger. boy crisis, santogold, diplo, elf power, kimya dawson, built to spill, the fiery furnaces, mathea baim, jana hunter, the mountain goats, leonard cohen (!!!), justice, doktor kosmos, zeigeist. alltså, you name! listan kan bli längre men ovan nämnda artister gör mig halvt belåten för en hel livstid. jag har sett så många extremt bra musiker framträda live detta året och jag är mer än nöjd med dessa kap.

skivor.. vi snackar firefox ak, ane brun, okkervil river, hayce, lykke li osv osv osv.
att påbörja en lista över de grymma skivsläppen detta året har gett oss skulle ta en evighet. men ja, de har varit grymma!
okej, that's it for now. ses nästa år då!

1 kommentar: