fredag 26 december 2008

den andra juldagen

jahapp. julen är över. den blev stillsamt firad hemma hos stina och emelie. vi åt vegetarisk korv och drack öl framför öppna brasan. jag hade huvudvärk men det var väntat. kom hem från bergen idag. båtturen tog tusen timmar och jag trodde faktiskt att vi var nära att sjunka både en och två gånger. eftersom min sjuka varken blir bättre eller sämre kom jag på att jag faktiskt lika gärna kan gå ut idag. tou scene har stor julfest och det stod mellan att sitta hemma och ha ont i huvudet eller att gå dit och ha ont i huvudet. alternativ två vann.

så nu sitter jag alltså hemma och lyssnar på architecture in helsinki. heja architecture in helsinki. sist jag lyssnade på dem var nog tvåtusenfem men sholy vad bra de fortfarande är! har druckit hela två öl och jag är nästan full.
efter lite matematik kom jag fram till att jag bara varit full en endaste gång under hela december. hur kul är jag egentligen?
denna helvetes sjuka ska dock inte få trycka ner mig längre. jag tänker leva mitt liv som vanligt för nu har jag gett upp tankarna på att någongång igen bli frisk. huvudvärken verkar vara ett stående men och jag får helt enkelt leva loppan med den som sällskap.

synne har flyttat till oslo och lasse samt johannes och julia är hemma i sverige. jag har en kompis och nu ska jag ta taxi hem till denne. ossa, det hade kunnat vara sämre. jag hade kunnat haft feber också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar