torsdag 18 december 2008

värmegrad fem

hej blogg. jag är sjuk. orkar varken stå, sitta eller ligga i min säng. jag bara är sjuk och vet inte hur jag ska bota mig.
hundra graders feber väller in över min panna och samtidigt som jag svettas till döds så fryser jag även ihjäl. tvingade mig själv att åka till ikea med lasse idag. när vi väl var där höll jag på att dö på riktigt. jag kunde bara hänga över en lång stång medan de shoppingsugna ikeabesökarna tittade på mig som att jag var sjukdomen herpes i egen hög person. när jag hängt i några minuter och sedan fått i mig fem köttbullar blev det lite bättre. jag orkade mig igenom vimlet och är nu hemma efter en taxifärd på två minuter.

i tider som dessa, då det blir minusgrader på nätterna så fryser man ihjäl här i vår nya boning. det gör man iofs hela tiden fast jag tror att det kan bero på att både jag och lasse drabbats av denna hemska vintersjuka, så därför var jag tvungen att ha ett nytt täcke. det var nästan ganska dyrt men på beskrivningen stod det: "för personer som lider av extrem frossa på natten" eller nåt sånt. jag kände att detta var personbeskrivningen någon borde gett mig för många år sedan och langade fram stålarna.
nu ska jag burra ner mig i sängen, sova lite mer fast denna gång med två täcken varav det ena är speciellt skapat för mig.

föresten, fick idag veta att jag vunnit en vinkonkurans på jobbet. sju flaskor cava håvade jag in. hej nyår, detta var ju som hittat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar