måndag 22 december 2008

oväntade gåvor

min huvudvärk är utbytt mot en intensiv värk i pannan och jag undrar ifall jag kanske råkade skalla min vägg i sömnen. har en antydan till ett blåmärke mitt i krysset och ifall jag rör på pannan går värken från värk till smärta.
försöker vänta tillbaka tankarna och frågar mig själv ifall jag drömde någonting olämpligt men natten är i nuvarande stund helt blank. lustigt. ont gör det hur som helst.

var tillbaka på jobbet imorse. det gick åt skogen. fick beställningar och blev försenad som en liten råtta. försökte stressa men då molnade hemska hostattacker upp sig i min strupe och jag kunde istället inte göra någonting rätt. sedan kom siv. siv ställde nästan allt till rätta och efter hennes ankomst kunde jag koppla av lite. lustigt att några bakterier skall kunna göra en såpass förståndshandikappad och krank. en halvtimme senare var disken full och de gulliga kaffegubbarna klev även så innanför dörren.

de gulliga kaffegubbarna är ett gäng gulliga gubbar som kommer och dricker kaffe hos oss varje morgon. traditionen har hittills varat i över ett decennuim och trots att många utav dem kommit upp i åren så traskar de ner till skagen arton var morgon och dricker vårat/deras kaffe. kaffegubbarna hade köpt en blomma till mig i julpresent denna morgon och oj vad rörd jag blev. trodde aldrig att ett gäng gulliga gubbar skulle kunna locka fram tårarna hos en hårding som mig, men där tog jag fel. när jag stod där helt blank i ögonen och med min hosta upp i strupen fick jag även ett kuvert från frode. kuvertet innehöll två femhundringar och ett litet brev där det stod: tack för en god insats i år. god jul och god bättring. ännu ett rörande moment.

tredje rörande momentet för dagen stod surhaggan för. surhaggan är en sur gammal hagga. idag önskade hon mig god jul.
ibland känns det bra att folk uppskattar det jag gör. nu hoppas jag bara att en snygg prins ska falla så som min chef och våra kunder gjort. i övrigt är detta en dag då jag lyssnar på mirah och drömmer om kärlek. jag delar med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar