lördag 20 december 2008

då röken ger olika smaker

efter tretton timmars nattsömn kan jag nu konstatera att jag mår lite bättre. började husera om i min gigantiska säng och kom fram till att mitt nya täcke är tre gånger så tjockt som det jag tidigare brukat. drog även ner den hemska blommiga gardinen från mitt fönster och då fann jag en stor lucka i min vägg. luckan släpper in kall och frisk luft. svaret på varför jag frysit som satan de senaste nätterna kom alltså där. nu börjar jag så tveka på mitt täcke. förmodligen kommer någon stackare hitta mig död där under framåt sommaren. söndersvettad. nåväl, om denna vägglucka fortsatt får stå öppen kommer detta täcke vara perfekt året runt.

funderar på om jag ska hoppa in i duschen och försöka tvätta bort alla dreads mitt hår har lyckats skaffa sig de senaste dagarna. jag ser ut som en gammal knarkare. satt och tog en cigarett i min stol då jag slogs av att det fan smakar tulpan om hela skiten. cigaretter ska väl ändå inte smaka tulpan? för några dagar sedan smakade cigaretterna lever (alltså typ grislever, kolever, vilken lever som helst) så jag måste väl ändå säga att tulpansmak är lite bättre även fast det känns som att jag smockat hela munnen full med gamla stjälkar.

aja, en dusch var det. sedan kanske jag tom. orkar gå och hämta alla mina sju flaskor mousserande vin. inte för att jag tänkte svira till ikväll, men de kan ju alltid vara bra att bunkra upp i hemmet ifall någonting oväntat skulle inträffa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar