tisdag 23 december 2008

rätt upp i rötan

pannvärken var imorse så intensiv att jag nästan höll på att ge upp. allt jag ville var att lägga mig där på golvet och tyna bort. försvinna från denna helvetessjuka och allt vad den innebär. istället snöt jag mig och pannvärken lättade en ynka aning. jazzigt!

googlade symtomen för bihåleinflammation för tre minuter sedan och jag tror mig ha fått ett svar..
jag citerar härmed stockholms läns landstings vårdguide: "Bihåleinflammation, sinuit, är en inflammation i ett eller flera av de luftfyllda hålrum, bihålor, som finns innanför ansiktet. Tecken på bihåleinflammation är ofta att en förkylning inte ger med sig. Det kan göra ont i kinderna, kring ögonen, i pannan eller i tänderna i överkäken."

förkylning som inte ger med sig. check! ont i pannan. check! ööööh det är väl bara att pallra sig iväg till fabror doktor på fredag och hoppas på att han inte ger mig någon antibiotika med tanke på att jag ju tänker gurgla cava på nyårsafton.
nu har jag julledigt och packar inför bergen. tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar