tisdag 2 december 2008

mannen med guran

igår var det första december. jag är numera tvungen att bära en femtio år gammal volangklänning på jobbet tack vare att årets sista månad nu är kommen. klänningen är mörkgrön och rutig och visas bäst upp tillsammans med ett hundra år gammalt söndertvättat förkläde och oj vad jag njuter! hela december kommer kännas som en lång och förhoppningsvis uppiggande maskerad.

googlade bästa möjliga bilväg genom hela usa fram till klockan tre igår natt. kom fram till att jag nog bör ta körkort innan jag klurar på vilken väg jag ska köra så roadtripsplanerandet byttes ut mot intensivkursgooglande och filip och fredrik,
detta resulterade i att jag försov mig i en timme och en kvart. jag tappade alltså en timme och en kvart i volangklänningen. inte bra. dock fann jag en intressant körskola och nu spikar jag mars till hundra procent. jag ska bli ett körkort rikare och femton tusen riksdaler fattigare. hallelujah!

de senaste veckorna har jag gått runt med en dröm om att lära mig spela gitarr.
på keyboard och munspel är jag redan en fena och då jag redan är stolt innehavare av ovan nämnda instrument passade jag idag på att investera i en snordyr gitarr. takamine heter den tydligen. då gitarren kostade mig en fjärdedel av min lön så kom jag på att jag nog borde börja ta seriösa gitarrlektioner också. lustigt att det ska vara så dyrt med intressen alltså.

nu ska jag sova och imorgon ska jag arbeta för två.
sofia kommer hit på fredag men då jag har två intensiva veckor på arbetet och en förmodad bihåleinflammation på ingång så önskar jag mig själv en lugn och rofylld helg med min gitarr och ett paket pepparskinka. eh, skoja. godnatt!

1 kommentar:

  1. Du måste ta kort på hur du ser ut i klänningen!

    SvaraRadera