lördag 27 december 2008

lata lördagar

så var även lördag kommen. jag vaknade med ett ryck kvart i åtta och gick till jobbet. fortfarande full.
kvällen igår var extremt lyckad trots att jag faktiskt blev mer än salong på två öl. tou scene hade stängt insläppet och vi (eller om det bara var jag?) drog till martinique och oj vilket trevligt ställe att spendera en fredagskväll på. slog huvudet med några kloka människor och drog senare vidare till.. checkan! alltså checkan, vilket ställe! man blir aldrig besviken. ni som aldrig fått uppleva en kväll på checkan vet inte vad ni gått miste om, en bunt tjocka rockmän blandat med de få indiekidsen stavanger har att visa upp. det kan inte bli bättre. har ett svagt minne av att cementensnubben argt föste ut människor på gatan för att stället stängt och sedan traskade jag alltså hem.

vaknade för en stund sedan efter en välbehövd skönhetssömn och nu funderar jag på om jag kanske ska korka upp ölen eller gå tillbaka till min stora säng. det är ensamt här när lasse är i sverige.

-

ok, uppdatering. klockan är sexton minuter över tio och jag valde alltså att gå sängvägen. börjar nu ångra mig. att gå ut eller att inte gå ut? arni peppar mjukisbrallan och stian söp bort sin telefon så det är inte många val här inte.
jag gör så att jag lyssnar lite på ett remixat cut copy och låter ödet avgöra. hejrå



-

ok, eftersom jag faktiskt har läsare i denna blogg så uppdaterar jag återigen. klockan är tio i tolv och utgång står på tapeten.
har haft ett sånt där trevligt förkrök med mig själv.. utan minsta självironi kan jag faktiskt hävda att ensamma förkrök är bland det bästa jag vet. jag slipper ta hänsyn, dricker i min egen takt, får lyssna på den bästa musiken och dessutom har jag ingen som tjatar på mig om att vi faktiskt borde börja röra på oss. förvisso måste jag nog knalla nu, stian bangar ju heller aldrig en checkpoint. au revoir!

1 kommentar:

  1. Hoppas sjukdomen ger med sig snart. Fight the power!
    /V

    SvaraRadera