torsdag 4 december 2008

då man kört in i en vägg

har just suttit i samtal med det svenska vägverket, den svenska riksstyrelsen (?) och det svenska skatteverket angående mina körkortsambitioner. jag som trodde att detta skulle bli en lätt match har fått svart på vitt och kommit underfund med att jag numera är "utlänning" hos de olika myndigheterna. "utlänningar" får inte ta körkort i sverige om de inte varit folkbokförda i landet minst sex månader. satan.

min planering tar tvära vändningar och det som står högst upp på schemat är nu skatteverksbesök och med det en hemresa innan månadens slut. när ska jag få tid? aldrig. men.. om jag inte folkbokför mig i sverige igen så krackelerar mina planer på att bila genom de förenta staterna i sommar och detta är ingenting jag tänker släppa sådär! jag ser horisonten och mig i en bil.

2 kommentarer:

  1. men siri, varför kan du inte ta körkort i norge då?

    SvaraRadera
  2. Exakt!
    (Läsarna undrar och följer med spänning)

    SvaraRadera