fredag 12 december 2008

planläggning

då börjar jul och årsskift närma sig. för första gången så firar jag tillställningarna utanför sverige.
har bokat tur och returresor mellan stavanger och bergen och pendlandes mellan två norska städer ska jag avnjuta de sista dagarna på detta år. att åka hem över jul/nyår var inte ett alternativ då jag jobbar i mellandagarna. jag är inte ledsen eller besviken dock tynger det mig att juldagen inte kommer utspela sig i norrköping för min del. hur kan detta sluta?
juldagen är förmodligen den dag som får mig att faktiskt tycka om norrköping så mycket som jag gör.
alla hemvändare har vänt hem och det är full fest. en juldag i norrköping hade jag faktiskt inte bangat även fast jag tror mig få en lyckad sådan här också. javäl.

kan föresten nämna att jag och lasse är på jakt efter en lägenhet ihop. två visningar har vi lyckats klara av och imorgon väntar nummer tre. tredje gången gillt är mitt motto!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar