tisdag 30 december 2008

då du gått vidare och bara blickar framåt

jazz. är nyss hemkommen från min sista arbetsdag år tvåtusen och åtta.
nu skulle man kunna tro att jag bara tänkte slappa fram tills imorgon då jag förmodligen vill fräscha upp mitt finniga nylle, men så är inte fallet. jag har en flyttstädning att klara av. herregud alltså, en hel flyttstädning.
sakta tickar klockan framåt och om tjugosex minuter planerar jag att gå hemifrån, tillbaka till siriskjer och alla minnen.
eh.

eftersom årets sista dag placerats imorgon funderar jag på att eventuellt summera de gångna femtiotvå veckorna..

det var ju beslutsångest i början på januari, och sedan stack jag hit och jobbade var dag fram tills den sjätte juli.
skrapade upp mitt feja från en mur gjorde jag ju också. och köpte en satans massa prylar.
sedan blev det new york och jag gick och blev kärlekskrank igen. rom, emmaboda, london, new york igen och nu bergen fram och tillbaka. utöver det har jag jobbat var dag. inga romanser (ok, om vi bortser från stalkern), inga könssjukdomar, inga stympade ben och heller ingen ny hårfärg. tvåtusenåtta kan nog summeras i orden köphysteri, nevvan, pengar och stavavavanger.

försöker krysta fram lite bitterness men inte lyckas jag. jag har haft ett bra år. ett givande år som tryggat mig på många plan.
ett år som förmodligen kommer göra sig påmint mer än en gång. jag är nöjd förutom att jag måste flyttstäda.
hejdå tvåtusenåtta! det var skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar