fredag 22 januari 2010

åh du fina fredag!

god morgon blogg!
inatt kunde jag inte somna. låg och inbillade mig att jag fått blodförgiftning och att döden var påväg för att hämta mig.
kunde känna hur hela kroppen värkte och hur mitt hjärta spred ut giftet ända ut i fingertopparna. sedan var det den där ms'n som började spöka. musklerna blev svaga och vek sig och jag fantiserade ihop en historia om att jag dagen därpå skulle vara handikappad och inte ens skulle kunna förflytta mig från mig säng.
att tre knarkare huserade utanför mitt fönster gjorde inte saken bättre och då något rikspucko senare hysteriskt började ringa på porttelefonen så intensivt att hela huset skakade hade jag inte långt från tårarna. men. somnade gjorde jag och vaknade helt frisk gjorde jag också!

dag för dag har releasefest på landmark kvällen till ära och jag tänkte kila dit och njuta av god musik samt i samma veva racka till mig ett exemplar av den nya skivan! funderar på om jag kanske vill ut på litet partaj efteråt men då min första provjobbardag är imorgon känns det som ett gott initiativ att låta bli. ifall jag blir bakis kommer jag med all säkerhet tabba mig och att tabba sig är ju ingen hit. nåväl, vi får se!

sitter och lyssnar på magnolia electric co. och det är just nu så fint och gnälligt att jag måste valsa omkring och låtsaspyssla i mitt rum. mitt rum är verkligen ett trevligt sådant. har funderat på att måla om den äckliga träfärgade garderoben (det enda föremålet som drar ner min fästning aningens) men kom istället jag på att jag likagärna kan kasta ut garderobsatan från balkongen och investera i en ny klädhäst. bra beslut, heja mig!
anyway, dags att starta dagen. jag ska skriva ut cvn och fortsätta mitt jobbsök som legat på is i en hel vecka. efter det står hårfärgning på menyn och slutligen tänkte jag laga en riktig måltid bestående av allt förutom knäckebröd.
vi ses, här har ni ovan nämnda band att inspireras till. so long!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar