söndag 24 januari 2010

jag chattar, du chattar, ichat?

förra sommaren i nevvan så bekantade jag mig med en viss herr "chris coady".
vi satt på efterfest i brooklyn någonstans, jag var full och arg och ville bara hem till trygga hotellet på bowery.
chris coady erbjuder sig att dela en taxi tillbaka till manhattan och jag tackar ja!
väl i bilen börjar vi diskutera musik. jag droppar några av mina favoriter och han kontrar: coolt, de är ett av banden jag faktiskt producerar! jag ba: wow, tufft och efter ytterligare chitchat så bytte vi mail/facebook/nummer etc.

nu visade det sig så att chris coady även producerat (förutom mitt alltime favourite band) en duo som kallar sig "beach house"!
beach house släpper nytt album nu på min födelsedag (tisdag, 23 bast, herregud) och enligt en annan favorit, port o'brien, så beräknas denna skiva toppa 2010's alla albumsläpp med hästlängder! wow igen! heja chris!
då jag tog upp ämnet med mr chris skrattade han och skickade hela beach house's album rätt till gmailen. och här sitter jag, redo att exklusivt få förhandslyssna på 2010's big hit man ba wow för den då!
återkommer när jag lyssnat och tänkt och tyckt och tänkt igen. new york är bra. chris är bra. beach house är förhoppningsvis lika bra som port o'brien påstår! time for listening och vi säger väl godnatt då! hej!

1 kommentar:

  1. Klart jag läser din blogg, den är ju bäst!
    Haha ja lite störd måste man ju vara för att klara av att jobba med äckelheter. Åh jag saknar dig med, alltid, kom hit snart så kan jag pilla bort dina sårskorpor åt dig! Haha.
    Puss.

    SvaraRadera