torsdag 28 januari 2010

från småstad till storstad

god eftermiddag blogg! i förmiddags traskade vi bort till danmarksplass för en såkallad "utbildningsmässa".
någonstans i bakhuvudet hade jag föreställt mig en strukturerad och organiserad plats där mentorer och studievägledare gav dig en inblick i de framtida studierna du har att välja mellan. mässan i sig visade sig istället vara ett hangout för gymnasieelever som strax ska shippas in i vuxenvärlden. folkhögskolor och landets alla högskolor hade radat upp sig och kids all over the place sprang runt som på ett dagis. norpade åt mig en reklampåse jag vände ut och in på, samlade i mig den nödvändiga informationen om bergen uni. och därefter flydde jag och emelie fältet. inspiration till att vidareskola sig får man iaf inte genom att tryckas in i ett stort rum tillsammans med en drös oseriösa fjortisar som mest var där för gratisgrejerna. (så var det förmodligen inte, men jo, visst fick jag intrycket utav det!)

nu tänker jag att det smidigaste och mest avskräckande alternativet är att snoka upp lite studiealternativ på egna vägar.
ska möta sofia om en stund och vi ska istället spendera någon timme på biblioteket för att gå igenom olika tänkbarheter.
well done!

har sedan min hemkomst från ovan nämnda mässa sträcktittat på andra säsongen utav sex and the city. julia lämnade efter sig hela boxen och inatt satt jag uppe fram till småtimmarna och plogade mig igenom säsong ett. har inte följt serien till hundra procent tidigare men har insett att den helt klart har hög underhållningsfaktor! mr big är fruktansvärt snygg trots en manlighet jag egentligen inte attraheras av och att den utspelar sig på manhattan är ännu ett plus! jag älskar dvd-boxar och att få viga hela sitt liv åt någon annans i några timmar!

stockholm och begravningsbiljett är bokade och den artonde februari åker jag alltså till sverige för det sista farvälet. vi ses där va!

1 kommentar: