måndag 25 januari 2010

som ett inbak fast istället vecka fyra

tiden går sin ringa gång och nu är det alltså slutet på januari. imorgon blir jag ett helt år äldre och enligt mitt horoskop ska denna vecka bjuda på kärlek i alla dess former. bra! hade filmmaraton igår. såg welcome to the dollhouse, mamma mia och slutligen mammut. tod solondz böna slår aldrig fel men mamma mia kan ha varit det sämsta jag någonsin sett.
all respekt jag tidigare haft för meryl streep känns som bortblåst och ja, ack vilken ruggig rulle! mammut satte rynkor i min panna och jag såg klart filmen med ett sting av vemod tryckande i bröstet. klart godkänt, modysson gör ju ingenting dåligt (?) men ja, den var ju inte direkt upplyftande! idag är kaffedejt med "brudarna" min enda plan. (brudarna? ehe sofia, stina och mli)
hade egentligen tänkt att gå upp ruggigt tidigt denna morgon för att styra med skattegrejer och lite sånt men eftersom jag låg och dog i min andra stieg larssonbok så somnade jag inte innan sex och därför uteblev de viktiga tingen. nåja, det är en ny dag imorgon!

funderar på att baka en tårta och bjuda grabbarna jag bor på. sådär istället för att vifta med fredsflaggan.
vi undviker varandra och varje tillfälle vi råkas träffa på varandra är lika krystade som när jag låtsas gilla iron maiden.
dags för försoning med andra ord!

på tal och dags. jag bör duscha bort min bakfylla från i lördags. (slutade provjobbet klockan noll.ett. och panikkrökade tre öl tillsammans med s och s på landmark. dansade till groovy gamla hits och gick slutligen hem och chattade med chris på fejjanchatten) beach house var föresten lika bra som port o'brien lovat och med dessa ord slutar jag detta inlägg. so long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar