fredag 8 januari 2010

då tiden kom tillbaka

hej blogg! tog mig en sovmorgon och nu sitter jag här i min hårda kontorsstol och leker författare.
jag är verkligen glad att jag kan skriva igen, att jag kan läsa igen, att jag kan se film igen! en period där i stavanger tappade jag allt sådant men nu börjar min slackersida långsamt komma tillbaka. jag var ju helylleslacker innan jag flyttade till norge. jag älskar ju att vara helylleslacker också men jag vet inte om jag nu kommer tillåta mig att gå så långt. jag ska väl arbeta? studera?

jag och emelie catchade upp med lite gamla minnen igår. norrköping typ. fan vad skoj det var att vara arton och att lyckas smita sig in på de där tuffa republikefterfesterna där och då. kom överens om att vi borde åka dit tillsammans nu i vår. köra en sådandär helhelg i norrpan, typ hugos och världens bar. ba party hardy like it's our birthdays!
förmodligen kommer allting ha ändrats. vi har ersatts av nya artonåriga gymnasiestudenter där i biostolarna på vb. det är nya unga stackare som trängs där i toalettkön på parklife. (finns parklife kvar, ligger det på svea?)
kanske är vi inte ens välkomna i norrköping längre, minns någon oss?
förmodligen inte och förmodligen gör det ingenting, livet har sin gång och jag skulle aldrig vilja byta mitt nuvarande liv mot det jag hade som yngre, men ändå. att drömma sig tillbaka får man tillåtelse till.

fan vad mycket skoj jag hade som yngre. inte att jag inte har skoj nu men allting var ju nytt då. världen var spännande på ett annat sätt! idag kan man liksom hantera pucken i spelet om livet bättre. man vet vad som väntas och kan själv avgöra ifall man vill åka karusellen eller inte. själv stannar jag nog på torra land där hembränt ur kastrullock inte längre ens är ett alternativ men jo, skoj var det. åh underbara minnen, jag älskar att minnas! synd den dagen då hjärnan börjar svajja och man inte ens kan hitta hem själv längre (vi snackar åldern över åttio). jaja, jag ska inte lalla iväg för mycket, jag har ju ett annat liv att fokusera på och överst på min dagordning står en promenad där jag ska slänga ut lite cvn. fokuserar på restauranger idag, alternativt nån liten gosig bar. så får det bli, i inlägget över kommer ni snart kunna skåda lite bilder på mig som ung och naiv och sedan kan jag säga som så: vi ses i framtiden kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar