fredag 29 januari 2010

fredagens musiktips möter en kopp med blåbär

goddag blogg! jag har duschat, torkat kalufsen och slutligen målat mina naglar. övervägde en stillsam afton men kom på att jag lika gärna kan gå ut ikväll eftersom jag ändå säkert kommer jobba resten av mitt liv. det gäller att ta vara på sin ungdom menar jag! party hardy var fredag tills du blivit gammal! nu dricker jag blåbärste (med en hint av vanilj) samtidigt som jag sitter och lyssnar på ett, för mig, nyupptäckt band kallat "citay"! jag är mycket imponerad. det är helt sjukt hur mycket bra musik världen sitter och trycker på. jag vill ha allt! ge mig!

förfesten som grabbarna hostade igår stillnade tillslut och jag kunde få min skönhetssömn som önskat.
dock kom en liten sparris från stavanger in i mitt rum och försökte hålla mig sällskap i tio minuter. hade inte hjärta att kasta ut den lilla fjanten och istället snicksnackade jag med honom i några minuter. han fick en av mina födelsedagsballonger tom.
någonting som dock besvärar mig är att sparrisen ställde frågan: vad tycker du om casper då? spontant svarade jag att jag faktiskt inte ser någon utav mina huskamrater speciellt ofta och återigen ställde sparrisen samma fråga.
vad jag tycker om casper? haha. ingenting. jag tycker ingenting om casper. ber till högre makterna igen och hoppas att casper inte har några goda ögon för mig.

nu tänkte jag sticka ner till gatan där fretex, norges svar på myrorna, huserar. har sett två trevliga caféer som jag tänkte droppa av mitt cv på. håll era tummar för nu ska jag få jobb! här kommer en ful liten video till låten "first fantasy" med ovan nämnda band. jag anbefaller en liten lyssning sedan får ni ha en god helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar