tisdag 19 januari 2010

det doftar av våren

hej blogg! jag är tillbaka! bjöd som bekant på en fylleblogg i fredags, en post jag helst skulle radera men eftersom jag ju inte är kär på riktigt så låter jag bli. helgen i stavanger var omtumlande. bråk och tjafs och allt blev nog mer fel än rätt.
tog hur som helst bort tandställningen igår och nu känner jag mig som en råtta i käften. jag har redan fått en liten glugg (?) mellan framtänderna och jag undrar om det ska vara såhär.

sitter i skrivande stund och dricker kaffe i mitt rum samtidigt som melanie safka spelar i mina högtalare och regnet faller ner utanför mitt gigantiska fönster. fem grader visar termometern och nu har istäcket istället förvandlats till ett täcke hal slask vilket resulterat i att jag bara vill stanna inne hela dagen. detta är dock ett alternativ för jag och emelie har nämligen kommit överens om att ha "kulturdag". vi ska titta på diverse konstutställningar, försöka delta i diverse workshops och sedan baka en kaka full av kultur. (en nypa indien, svart målarfärg, kryddar med lite arkitektur och en fin låt)

mitt hår har föresten förvandlats till lin efter gårdagens dusch i balles balsamlösa lya. det ser ut som lin, känns som lin, luktar som lin gör och har dessutom smaken utav lin. synd för mig. kanske borde jag överväga en annan färg i frippan, brassa på med lite brun färg och bara utvecklas. hm? nej ni, nu kallar kulturen! jag dricker upp och springer ut! hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar