torsdag 7 januari 2010

vågar du hoppa från tian?

hej blogg! i väntan på öltider så passar jag på att posta min tio lista över förra årets albumsläpp jag verkligen diggade.
förmodligen missade jag en hel drös intressant, fin, dansant eller vacker musik gjord år tvåtusennio men vad det nu kan ha varit vet jag i skrivande stund inte om. listan kan bli otaligt mycket längre men dessa album har jag i vilket fall som helst lyssnat intensivt på. jag totalslumpar och att utse en vinnare vore omöjligt, rent spontant skulle jag säga handsome furs face control men stora möjligheter finns att jag inte skulle vara enig i ett annat mode. här kommer la resultata, ifall ni inte redan är bekanta så sug i er detta:

Casiotone For The Painfully Alone- Vs. Children
Lady Sovereign- Jigsaw
Iron & Wine- Around The Well
Passion Pit- Manners
Discovery- LP
Miike Snow- Miike Snow
Empire Of The Sun- Walking On A Dream
Port O'Brien- Threadbare
Handsome Furs- Face Control
Animal Collective- Merriweather Post Pavilion

Jazz, där har ni det! Hejrå igen, nu kallar min dejt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar