tisdag 12 januari 2010

med sanningen rätt framför ögonen

god afton blogg! en mycket positiv nyhet nådde för en stund sedan mina öron: pernilla styr sin kosa mot bergen!
hon ska inte flytta hit (på en stund) men dock sitter hon i skrivande stund på ett spontanflyg från stavanger, för att hälsa på mig här i vinterkylan. hallelujah, det kunde inte bli bättre! just när helgens bakfylla lagt sig och mitt sunda ölsinne börjat drömma efter en liten bira så kommer alltså en av mina bästa vänner hit för att dricka, just öl, med mig denna annars vanliga tisdag.

slog på stort och firade med ny klänning från h&m. en svart/vit hundtandsmönstrad liten skönhet fick alltså bli min, bara för fira pernillans ankomst. drar minnet tillbaka till poptider och tuperade kalufser. fan vad inte snygg man var då alltså.
jag och lasse tyckte väl att vi var popare men såhär i efterhand då man tittar tillbaka på bilder så ser vi mest ut som slitna rockarbrudar. jag hade tom. ett par rosa vans med dödskallar på. schises! och nu är jag alltså tillbaka där, i rockträsket!
njet, inte riktigt. tänker mig mer att jag piffar till denna klänning tillsammans med lite fina smycken, en flådig svinrygg och kanske min söta sammetsblazer. detta bör resultera i tjusig 60-tals outfit alá 2010! hej!

fyndade också en asstor sammetsmorgonrock från tidigare ovan nämnda butik. jag har aldrig varit en kvinna som använt mig av plagget morgonrock tidigare men nu när jag bor med två främmande män kändes det som en god investering. jag vill ju inte stiga upp halvnaken framför dessa gossar samtidigt som jag heller inte orkar klä på mig fullständig förklädnad då jag bara ska ut i köket och koka mitt kaffe. morgonrocken är alltså den perfekta mellanlösningen, heja mig!

bäst att kila nu. ska plocka i ordning bland all min bråte, försöka piffa till min trötta vinterhy med lite rouge och sedan så bär det av mot busstation och därefter ölhak. underbara tisdag, ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar