torsdag 14 januari 2010

dem där männen

hej blogg! ingen pojkvän har jag skaffat ännu men eftersom jag börjat läsa stieg larsson så gör det inte så mycket.
jag är såld! har spenderat eftermiddagen tillsammans med min bok och massa te. allt jag vill är att sluka denna skapelse levande!
har kommit till stycket då kalle blomkvist ska ligga med cecilia vagner och nu var jag alltså tvungen att ta en paus. inte för att de ska ligga men mer för att jag dör av hunger. lagade mig en smörgås och nu tänkte jag bulldoza lite kaffe innan jag återigen låter mig försvinna ut i deckarvintern. fan vad jag saknat att läsa alltså. rastlösheten som sätter sig i kroppen då man läser en riktigt god bok går inte att mäta sig med någon annan rastlöshet. man vill ha hela boken intryckt rätt i käften, ba tuggatuggatugga!
kanske håller jag på att bli galen men jo, visst känns det så!

arbetsintervjun gick som förmodat. jag ska provjobba!
på vägen hem efter mötet funderade jag på om detta egentligen är vad jag vill. jag menar, är jag redo att lägga min arbetsvecka på en restaurang? trevlig arbetsplats javisst! kollegor som verkar hyvens, gott om dricks, jadajadajada. det finns egentligen ingenting negativt med just detta ställe men jag vet verkligen inte om jag vill försörja mig som servitör. hade tänkt dra en parallell om att serveringsyrket och prostitution liknar varandra till viss del, fast jag avstår denna.
aja, ni hajjar grejen? vill jag springa runt och fjäska, leka att jag är någon jag kanske inte har lust att vara? nja, vi får se alltså. jag känner mig inte hundra. ska iaf dit någongång inom den närmsta framtiden och därefter ska jag fatta mitt beslut och fram tills dess hålla tummarna på att pingvinen eller elefanten väljer att slå på klokhuvudet och ringa mig så att jag får bli tuff bartender och ba blanda drinkar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar